Tuesday, December 22, 2009

burn

semalam gua nak cuba burn lagu dalam CD , saje buat sebab gua dah bosan sangat tahap cipan belaan Sayo. idea ni datang bila gua tengok kat dalam kereta mak bapak gua takde satu CD lagu pun. nak on radio apatah lagi. sebab bapak gua memang tak suka muzik. berbeza dengan jiwa remaja gua yang sepanjang masa nak dengar lagu. satu hari tak dengar macam tak lengkap jiwa raga. lain pulak mak gua. dia memang langsung tak pandai nak switch on radio tu. dah tu radio tu ada kat kereta nak buat ape ye tak?

terpaksa la gua yang terkacak bergaya ni jugak yang raba-raba, picit-picit mana yang patut untuk mendengar lagu ketika memandu. tapi siaran radio bosan pulak tiap-tiap kali dengar era, hot, hitz, fly, ulang-ulang siaran radio tu jugak yang keluar. celoteh din beramboi bersama aznil la. memang tiap-tiap masa ada ulangan. akhirnya gua terasa bosan gila gaban, gaban (nickname member gua) pun tak bosan macam gua.

bila dah macam tu, gua nekad nak burn CD lagu nanti leh dengar lagu kegemaran gua. tanpa membuang air liur, dan peluh yang melekit-lekit, gua ambil kunci kereta pergi kedai Eng Hiap Seng, sebab kat Rengit, kedai ni je la yang ada jual CD.

dengan rakusnya gua sebat 6 keping CD beli, siap beli 2 keping tempat CD lagi tu. gua bayar RM 6.90 kat cashier. akak kaunter tu cun beb! tapi sayang gua tak kenal. entah anak mak cik cendol yang selalu cendolnya gua beli suatu ketika dulu masa gua kecil kot. tapi sebab gua tak bersekolah menengah kat Rengit, melepas la gua nak usha dia time sekolah menengah.


sampai je rumah, gua terus ke laptop kesayangan gua. sebelum keluar gua memang dah prepare lagu mane nak masukkan dalam CD nih, nanti boleh dengar ulang-ulang kali dalam kereta waktu memandu.

masukkan CD, lepas tu gua drag lagu-lagu ke dalam Windows Media Player. picit kat icon burn.

1% completing ***
2 % **
3 % ***

tup-tup keluar notification gua pun dah lupa. tapi something's wrong. then dengan berhati-hati gua tunggu jap, pastu gua cuba eject CD tu. 10 saat gua tunggu tak keluar jugak.

pastu gua biarkan, sebab dah kecewa gila babi tak dapat burn CD. sampai malam, sampai esok pagi (hari ini) dan sampai sekarang.

CD tu tak keluar jugak.

babi babi babi babi babi babi babi babi babi babi babi babi babi babi babi babi babi babi babi babi

gua copy sekali, paste 20 kali.

No comments:

Post a Comment